Citi produkti

Rieksti: nesālīti, necukuroti, nomizoti, mazgāti un sasmalcināti. Tādus riekstus Grēta ir pagaršojusi.  Ja pati reizēm riekstus nemazgāju, tad meitai gan dodu mazgātus un reizēm mērcetus riekstus. Nomazgātus riekstus  sasmalcina (tādā kā pulverī gandrīz, ar blenderi vai kafijas dzirnaviņām). Labs olbaltumvielu avots.

Piena produkti: 

Lakto, tīrkultūra, paniņas: nepārspīlēju, bet jau diezgan agri pie pusdienām pāris karotes dabūja. Pati taisu sev kokteiļus ar lakto vai paniņām, tādēļ tos var pagaršot arī Grēta. Meitai tiek tie dzērieni, kas bez garšām un dažādām piedevām. Šobrīd jau dzer no krūzītes pati.

Bezpiedevu jogurts: šo izmantoju gatavojot tomātu, gurķu vai biešu salātus mazajai. Launagā dodu arī ar biezpienu vai odziņām. Bet, tāpat kā ar lakto, paniņām un tīrkultūru – nepārspīlēju, bet dodu.

Biezpiens: sākumā to vārīju pati, jo tas ir ļoti ātri un rezultāts ir maigāks un patīkamāks kā pirktais biezpiens. Nav tik graudains. Meitai arī labāk garšo manis taisītais kā pirktais. Recepte ir izcili vienkārša un prasa īsu laiku, tik vien, cik paņemt bļodu no skapja, kur likt gatavu biezpienu. Katliņā lej (“uz aci”) vienādās proporcijās pienu (īstu pienu, ne bezprocentu) un kefīru, liek uz lēnas uguns un gaida, kad sarec. Līdzko sāk sarecēt, ņem nost no uguns (ap 60 grādi) un caur sietiņu nokāš. Gatavs!

Dažādi pieni: pēc gada vecuma uzsākām eksperimentu, nelietojot govs piena produktus. Lietojam mandeļu, rīsu, auzu un kokosriekstu pienu, kā arī kazas un aitas piena produktus (bezpiedevu jogurtus un sieru). Sojas gan nelietojam. Pienu (jebkuru) izmantoju putras vārīšanai un desertu gatavošanai. Putru var uzvārīt no jebkura piena.

Gaļa, zivis:

Cālis, vista, tītars, arī trusis: ātri un viegli pagatavojama gaļa. Sautēju nelielā ūdens daudzumā, līdz gatavs.

Jaunlops, teļš: mazos daudzumos gatavojas pietiekami ātri. Lieku aukstā ūdeni, uzvāru un tad nomainu ūdeni un vāru vēlreiz. Principā tāpat kā vārītu buljonam.

Graudaugi:

Neuzskaitīšu visus, ko lietojam, jo manuprāt 10 mēnešu vecumā viņa pagaršojusi jau visus – gan maizītē, gan putrās.

Saraksts sanāk garš: auzu pārslas, kviešu pārslas, miežu pārslas, rīsu pārslas un rīsus pašus, kuskusu, lēcas, prosu, tapioku utt.